Madrassåkning

Jag och Fho brukar alltid prata gamla minnen och skratta åt misstag och saker vi gjorde när vi var yngre på våra promenader. På somrarna hamnar vi alltid tillslut i någon lekpark och provar diverse ting som finns, ja tills det faktiskt kommer barn till lekparken som kollar på oss med en blick som säjer "vad gör dom där gamlingarna här?!"
 
Så igår när vi gick förbi vår gamla skola Främby så fick vi syn på en stjärtlapp vid pulkabacken och lite senare såg vi även två madrasser. Det var ju som gjort för oss! Vi grabbade tag i varsin madrass, sprang uppför backen och kastade oss på madrasserna. Precis som om vi vore nio år igen.
 
Nu slutade det hela dock inte så jättebra. Fho hamnade i ett hål med vatten så hela hennes ben blev blött och jag skrapade upp rumpan och byxorna när jag åkte av madrassen och istället drogs ner i isbacken. Fho fick ringa efter skjuts hem och jag gick med tröjan lååångt ner över rumpan på vägen hem, haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0