Inte en bra dag

Jag hade en himla produktiv förmiddag och tanken var att fortsätta produktiviteten (så kan man väl skriva??) när jag kom hem från stan. Men icke. Jag tar det från början. Klev upp vid 7.30, hinkade kaffe och tog en lång dusch för att vakna till. Gjorde mig i ordning och vid 10 slängde jag i ett par maskiner i tvättstugan. Och emellan mitt springande till tvättstugan tog jag en morgonpromenad med Mio, dammade överallt och städade toaletten skinande ren. Dammsög, torkade golven, åt en lång god frukost och ringde för att boka en ny tid hos läkaren. Det var dock full telefonkö för dagen fick jag höra, ja ja, det var ändå något som kunde vänta en dag eller två. 
 
Vid 1 hämtade mamma upp mig och vi tog en liten vända på stan. Jag skulle även in på apoteket och hämta ut ett recept, det kluriga var dock att där fanns det inget att hämta ut. Helt tomt. Inte alls vad jag föreställt mig och jag tror jag skrivit förut att jag kan bryta ihop när saker och ting inte går som jag planerat. Detta var då fallet idag. Jag fick panik. Särskilt när jag vid mitt senaste tillfälle hos läkaren sa minst två gånger att jag behövde förnya mitt recept och hon sa att det skulle fixas på direkten, vilket även gjort att jag inte behövt känna någon stress med att hämta ut det. Det finns ju där och väntar liksom. Men nej, det gjorde inte det. Och när jag sedan insåg att telefonkön för dagen var full (samma ställe) så var det som om jorden gick under. All energi och motivation försvann. Nu hoppas jag för allt i världen att jag får tag på dom imorgon och kan förnya receptet samt hinna ner på stan och hämta ut det, det råkar nämligen vara så att jag måste ha dom redan på torsdag, därav min panik och jag kommer bli så sjukt ledsen om jag är tvungen att vara utan, allt pga en läkares slarv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0