Kaffe är min bästa vän

 
Det har gått åt en hel del kaffe idag, vill jag påstå. Normalt trycker jag två koppar på morgonen och sen är det bra där, men bryggaren har gått varm mest hela dagen idag. Varför då då? Jo, till att börja med var jag tvungen att släpa mig upp ur sängen tidigt tidigt imorse, tror inte ens tuppen var vaken liksom. Jo, det var han nog men det var omänskligt tidigt för min del så tröttheten har varit ett faktum hela dagen. Att jag sedan läser en kurs som kanske inte är den mest intressanta gör det hela ännu jobbigare. En massa konstiga ord att memorera, uppbyggnader hit och dit, celler, nervsystem och hudsjukdomar, ja, jag tror ni fattar grejen. Det är så himla tråkigt och att då försöka få in det i skallen när man samtidigt är dödstrött går liksom inte. Man får läsa allting om och om igen, och lyckas minsta lilla grej faktiskt komma in i hjärnan så är den ute lika snabbt igen. Hugger in på sjuttioelfte koppen kaffe och dyker ner i läran om stroke, demens och epilepsi, sen är jag tametusan klar för dagen. Pust. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0