Äntligen!

Åhh, nu kan jag pusta ut! Denna vecka har jag inte sett fram emot av flera anledningar men nu är de två "värsta" dagarna snart över och på en gång känns det lättare. Jag har haft alldeles för mycket i huvudet den senaste veckan och att samtidigt ratta inte bara en, utan TVÅ kurser till skolan tog musten ur mig. 
 
Igår var jag uppe redan vid 06.30, väldigt imponerande när det kommer till mig. Ja, nu var det ju inte riktigt så att jag glad som en sol hoppade upp ur sängen och kände guuud vilken härlig dag det här kommer bli, nej jag hade ju faktiskt tid hos läkaren på förmiddagen. Och dessa läkarbesök är något jag kan gå och oroa mig över i flera veckors tid innan dagen D är här. Lyckligtvis mötte jag en vän till mig i väntrummet, vi hade inte setts på huuur länge som helst så det var liksom det bästa som kunde hända där och då kände jag. Samtidigt som vi får prata om aaallt mellan himmel och jord och ta igen förlorad tid så fick man tankarna på något annat och nervositeten avtog åtminstone liiiite. 
 
Efter läkarbesöket tog jag och Christoffer en kort vända på stan. Han är hemma den här veckan och det kunde nog inte komma lägligare tror jag. Vi har grejer att fixa i lägenheten och tid att ta igen med varandra, så det är toppen. Väl hemma var det dock näsan ner i kursboken för min del och så satt jag i stort sett hela dagen med undantag för matlagning och prommis med vovven.
 
Med datorn i knät och näsan i boken har jag suttit även idag, av den enkla anledningen att jag hade min muntliga slutexamination i första kursen, Etik och människans livsvillkor. Betyget sätts direkt efter avslutad examination och bara det satt ju en rejäl press på kontrollfreaket Louise. Att jag sedan har aaalldeles för höga krav på mig själv och inte kan acceptera när något går dåligt samt att jag aaallid vill veta i förväg hur något går till så man kan förbereda sig på rätt sätt gjorde nog sitt det också... Nervös till tusen satt jag över skype med min lärare och 15 minuter senare var examinationen klar. Hur det gick? Inte alls bra och jag mådde så fruktansvärt dåligt när det var klart så jag hade ett litet mental breakdown för mig själv haha. Nu är betyget satt i alla fall och jag blev faktiskt nöjd. Bättre än väntat och det ska man ju vara glad för!
 
Så, läkarbesök - check, muntlig examination - check, och dääär släppte två stora stenar. Nu kan det bara bli bättre :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0