Svar

"Hej! Har lusläst dina inlägg om din bröstförstoring nu, jag funderar oxå på Proforma clinic, hur och varför valde du just Calle o inte någon av de andra kirurgerna? Jag bor i Göteborg, hur gör man med återbesök o sånt då? Har massa mer frågor, så ställer gärna dom om du orkar fråga
Ha de så bra o tack för superbra läsning!"

 

Hej! Jadu, jag vet inte riktigt vart jag ska börja, haha. Jag var först inne på att förstora brösten på Citadellkliniken och hade faktiskt bokat en konsultation där som jag sedan avbokade för att jag inte hade någon som kunde följa med mej dit. Sedan började jag fundera på andra kliniker eftersom det skulle ta ca 8 timmar med tåg att åka dit, och jag var inte så sugen på att sitta på ett tåg i åtta timmar och ha ont och kanske vara illamående dagen efter operationen. Sökte lite på nätet och läste en massa bra om Proforma och eftersom det bara tar ca 2 och 1/2 timme att åka till Stockholm från Falun så lät det mer lockande. Priset var lite avgörande också, tror Citadell tar ca 42 tusen för en bröstförstoring. Jag hade ingen aning om hur kirurgerna på Proforma var och jag skulle ju bara dit på en konsultation, vilket inte betyder att jag absolut kommer operera mej hos den kirurg jag träffar. För mej var det viktigaste att jag "klickade" med kirurgen och att jag fick ett förtroende för han/hon och fick jag inte det skulle jag bara boka en ny konsultation hos en annan tills jag kände att jag var trygg. Jag ringde till Proforma och receptionisten frågade om jag hade något önskemål om en specifik kirurg, jag svarade nej eftersom jag inte läst på mer ingående om kirurgerna där. Jag ville komma dit ganska omgående och då föreslog receptionisten Calle. Jag tror Örjan har ganska långa "väntetider" ibland och som jag förstått det så är Michael den som gör minst operationer där. Jag bestämde mej för att gå på en konsultation hos Calle och känna av hur han var och redan när jag kommit dit och hälsat och satt mej ner i stolen på hans rum kände jag att han var den rätta kirurgen för mej.

Jag bor ju också en bit ifrån Stockholm, men du och din kirurg kommer överens om hur återbesöken går till. Jag tror dom har 3-veckors-, 3-månaders- och 6-månaderskontroll. Calle och jag skulle ha de första återbesöken via telefon, och sedan träffas vid 6-månaderskontrollen som också är "slutkollen" eller vad man ska säja. Sedan går det ju också att mejla och skicka bilder på brösten om man är lite osäker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0