Res-sugen

Ja, nog för att det knappt gått tre veckor sedan vi kom hem från Grekland så kliar det i resnerven och nu vill jag iväg igen! Inte nödvändigtvis till Grekland då, men jag tackar ju inte nej till en resa mot drömmen Santorini ändå!
 
Denna gång vill jag visa Storbritannien för mitt hjärta. När jag var runt 13-14 år så åkte familjen på en nästan 3 veckors lång semester där vi avverkade både Irland, Skottland och England i samma veva. Vi hyrde bil och hade lagt upp en resväg som vi följde och på vägen vi fick se otroligt vacker natur och besöka spännande platser. På kvällarna checkade vi in på olika Bed&Breakfast's och mötte helt fantastiskt trevliga människor. 
 
Skottland har en massa gamla slott och ruiner och vi åkte även så vi såg slottet och landskapet där Karl för sin kilt spelades in. Irland bjöd på vackra droppstensgrottor och underjordiska gångar samt ett otroligt vackert landskap.
 
Dessa ställen vill jag mer än gärna åka till en gång till men med min älskling denna gång. Kanske en liten weekend i London till vintern och så tar vi Skottland & Irland till sommaren?!
 
/Cliffs of Moher i Irland. För att skryta lite så har jag varit precis där!
 
/Urquhart Castle i Skottland. Ett av de gamla slott man kunde besöka. Där har jag också varit (vill ju inte bryta skryt-mönstret, menar jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0