Slutstation rättspsyk

 
Denna bok införskaffade jag mej igår. Tanken var att jag skulle läsa den på stranden i Grekland men jag har redan kikat lite i den och det kliar i läsnerven så vi får allt ta och se om jag kan hålla mej till dess. 
 
En sak jag tänkte på var att jag nog lär vara en av de få i min ålder som självmant går in på Akademibokhandeln och kan gå och kika i varje hylla så att tiden springer iväg en sisådär halvtimme - timme. Vart jag än kollade var det människor av den lite äldre generationen och jag kände mej något lillgammal där jag stod och övervägde vilken bok som skulle bli det senaste tillskottet i samlingen. Nu är det så att jag i princip BARA läser självbiografier, det är de enda böckerna som ger mej något och jag tycker det är otroligt intressant och spännande att uppslukas av någon annans liv. Denna bok var en självklarhet, dels för att jag velat läsa den ett bra tag men också för att Sofia Åkerman har en otrolig förmåga att fånga läsaren med hennes historier. Jag har läst hennes tidigare böcker Zebraflickan och För att överleva och letar ni efter böcker att sluka i sommar kan jag verkligen rekommendera hennes! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0