Kattungar och kattvakt

Jo men visst hade mammas katt små bebisar i magen! :-) Herregud så jag kommer gosa med dom små. Och innan jag skriver vidare så vill jag klargöra för folk som annars kan lägga sej i för mycket när det kommer till bond/huskatts-avel att detta inte var något som mamma planerat. I själva verket tog hon över Siri (som katten heter) så att hon inte skulle avlivas, då förra ägaren inte kunde/hade möjlighet att ta hand om henne och den enda utvägen annars var att ta bort missen. Siri hade då varit både ute och inne och var runt året när mamma tog hem henne för drygt en månad sedan, med vetskapen om att "risken" fanns att hon var dräktig. Hos mamma har hon endast varit inomhus och för ett litet tag sen så började magen växa och idag åkte vi för att kolla vad veterinären hade att säja om det :-) 
 
Som det kontrollfreak jag är så har jag suttit och googlat en massa om hur man ska gå tillväga när man får en kull kattungar. Uppskattningsvis är det "nedsläpp" inom 2-3 veckor, ååh vad underbart tycker jag som älskar kattungar. Det kan nämligen bli så att Siri föder hemma hos mej och sambon då mamma åker utomlands om cirka 2 1/2 vecka. Och i helgen åker mamma iväg så jag får vara lite kattvakt åt preggot :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0