Tillbaka i rutinerna

Vilka dagar det har varit! På julafton begav vi oss hem till min mamma för lite mat, fika och klapputdelning. Det som jag tycker är skönt är att det alltid är så lugnt där, jag klarar inte riktigt av en hel dag av julfirande med släkten på 20 + människor. Det blir för mycket och energin åker ner på noll efter några timmar. 
 
På juldagen åkte vi en sväng till Borlänge och Elgiganten för att spana in mellandagsrean. Det blev dock en väldigt snabb visit för kön gick så långt bak att den var på andra sidan av affären, puuh. Nej, där ville vi inte ställa oss så det blev att åka hem igen. Åkte förbi Maxi på vägen hem och handlade det nödvändigaste, packade upp och fixade med en del klappar vi fått och sen gick vi och la oss väldigt tidigt, i alla fall för att vara oss haha. 
 
Christoffer väckte mig i morse klockan 06, han åkte nämligen iväg och kommer vara borta i helgen och hör och häpna men jag tog mig faktiskt upp då! Hann med mycket innan klockan slagit lunch och det var dags att promenera till mormor och morfar för traditonell annandags-lunch. Kom hem vid 15-tiden och har städat lite här hemma, plockat bort julen (ja, jag är tidig med sånt) och nu på kvällen har jag tvättstugan. Blir nog ett glas vin och lite gotta till en film och sen en låång sovmorgon imorgon. 
 
 
Vår uppesittarkväll, glögg, gottis och bingolotto. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0